lördag 22 juni 2013

Sommarprat

Idag kunde man lyssna till sommarens första sommarpratare i P1, Jonas Gardell. Han lyckades igen; han vinner ens hjärta och sen skruvar han till det så att man får en konstig bismak i munnen och inte vet om man ska skratta eller gråta. Förra årets höjdpunkter var Märta Tikkanen och Jo Nesbö,  den första grät jag med och den sistnämnde skrattade jag åt. I år tror jag på Mikael Niemi och Carolina Gynning. Det lär bli dubbelskratt.

På tal om Niemi; hans "Fallvatten" ligger på nattduksbordet och väntar. Vad läser ni i hängmattan då? Jag har börjat på Alex Schulmans "Att vara med henne..." och jag tycker att den är fin fastän den inte bjuder något motstånd. Den är vacker och härlig och njutbar men nästa bok måste bli en ruskig historia för det är ju det man egentligen vill ha när solen skiner; mörker,  knarrande dörrar och någon som lurar i buskarna.

Inga kommentarer: