torsdag 20 juni 2013

Kastar mig ut

Om två veckor slutar jag min nuvarande anställning. Jag har sagt upp mig. Jaha, säger folk, och ögonbrynen åker upp. Och vad ska du göra nu? Ingen aning, svarar jag.  Jag har inget nytt jobb. Än. Allt jag vet är att jag ska skriva. Skriva klart första manuset och påbörja nästa. Skicka in till förlag och hålla tummarna. Blunda hårt och hoppas att det är nu. Min tur nu.

Man får hoppa och hoppas på uppvindar. Att det lyfter och att det bär av mot nya höjder.

Det är många som hejar på. Som tycker att man är modig och stark och underbar som vågar. Det väcker känslor. Längtan, avund, kanske vrede? Dödssynderna gör sig påminda.

För övrigt såg jag en imponerande bra film igår; "Huvudjägarna", efter en bok av Jo Nesbø. Jag har inte läst boken. Än. Men jag har läst andra av denne norske deckarförfattare som blåser mig av stolen gång på gång på gång. Har ni inte läst honom så sätt igång. Det kommer att bli en upplevelse ni sent ska glömma.

Vad ska ni läsa i hängmattan i sommar förresten? Jag ska läsa ovan nämnda, Keplers "Sandmannen" och en massa mer och samla på mig en rejäl dos inspiration inför hösten.

Inga kommentarer: