onsdag 19 juni 2013

Bokmässan och härliga möten

Nu är hotellet bokat. En dyr historia, men så går det när man är sent ute. Om jag vinner Hemmets Veckotidnings novellpris bekostar de vistelsen och det vore ju mycket lägligt men man kan inte satsa alla slantar på bara en häst, som det heter.

Vilka ser jag fram emot att lyssna till på Bokmässan då? Håkan Nesser kommer. Och Amanda Hellberg. Jag hoppas också återse goa Johanna Schreiber som debuterat i vår med en ungdomsbok; "Carlstensveckan" och som jag delade tågsäte med på hemresan förra hösten. En sprudlande kvinna som gjorde ett levnadsglatt, härligt intryck och generöst delade med sig av skrivartips och annat nyttigt.

LITET Förlag deltar i år också. Jag ser fram emot att hälsa på förlagets trevliga VD Nina Larsdotter Lööw som jag har haft kontakt med tidigare. Vem vet vad framtiden har i sitt sköte men där i slutet på september har jag sannolikt hunnit några kapitel i roman nr 2 i serien om socionomen Annie Ljung och byborna i vackra Ådalen.

Förutom att läsa och skriva hoppas jag på en avkopplande sommar med många härliga möten. Vänner man längtat efter. Platser. Dofter. Det grönsvarta vattnet i Butjärn, glittret på Ångermanälven vid Höga Kusten-bron, saltvattnet i Nordingrå. Tunnbröd, sill och smultron. Åh, norrländska sommar, vi ses snart.

Inga kommentarer: