måndag 23 september 2013

Released, relieved.

I torsdags provade jag något nytt. Gick på en releasefest. Min första men förhoppningsvis inte sista. Smickrad till tusen av att, som en av få, bli inbjuden till att bevittna en författande kvinnas triumferande, tillfredsställande, självuppfyllande, lyckliga ögonblick av att hålla sin debutroman i handen och få signera den. Hon heter Nina Larsdotter Lööw och jag känner henne inte alls mer än att hon är den enda förlagsrepresentant som läst något av det jag skrivit. Sju kapitel har hon läst och nu vill hon läsa hela mitt manus. Hon verkar rolig, smart, spontan, driftig, kreativ, modig. Och så är hon snygg. En kvinna som inte är rädd att våga ta för sig, prova. Hon startade eget, ett eget förlag. En kvinna att se upp till, inspireras av.

När hon höll sitt tacktal tror jag att inte ett öga i rummet var torrt. Med skratt och själ delade hon med sig av hur resan fram till färdig bok hade gått till. Du kan läsa om henne här.

LITET Förlag kommer på Bokmässan i år. Jag kommer på Bokmässan i år. Förra året satt jag, med ett ännu ofärdigt manus, i en hotellrestaurang och smygkikade på Forum Förlags VIP-fest och drömde mig bort. Nu, ett år senare, har jag ett färdigt manus och ett förlag som är intresserade. Ett litet steg för mänskligheten men ett desto större för mig.

Inga kommentarer: