torsdag 12 september 2013

Problemlösning

Ensam hemma idag. Sitter på toa. Har suttit en stund. Om ni förstår. När det är dags att resa mig inser jag att toarullehållaren är tom. Böjer mig för att greppa en rulle från den toalettrullehållare som står bredvid toastolen och som alltid brukar innehålla minst en extra rulle.

Ingen rulle nu.

I det här läget kan man inte annat än skratta. Så jag skrattar. Ser mig omkring igen. Funderar.

Jag har nu två val. Alternativ nummer ett: Gefle Dagblad som jag precis läst. Alternativ nummer två: paketet med våtservetter men det ligger i skåpet på andra sidan rummet med en väldigt vit badrumsmatta emellan.

Jag gjorde mitt val. Det säger en del om en det där, hur man löser sina dilemman.

Dagens motto: Medtag mjuk rulle om du tänker sätta dig i skiten.

Inga kommentarer: