torsdag 23 november 2017

Framgångsföljetongen fortsätter

Ett förlag har efter många turer och funderingar tackat nej men tyckte mycket om mitt manus och det föll verkligen på mållinjen.  Jag fick oerhört fina kommentarer och uppmuntran vidare.
Man tackar.

Och. Nästa vecka ska jag träffa ett annat förlag, i Stockholm. Man är "mycket intresserade".

Kommer osökt att tänka på en gammal kollega (kvinna förstås) som, när jag berättade om mina författarplaner, lade sitt huvud på sned och berättade om "hur o e r h ö rrrr t  svårt det är att bli författare men ... det ju är fint med drömmar".  En annan (manlig) kollega tyckte att jag skulle tagga ner mina ambitioner och fokusera på att vara mamma (jag var gravid och skulle vara föräldraledig) istället för att hålla på och skriva en bok. Han vara orolig att jag skulle fara illa,  gå in i väggen eller nåt.

Jag lyssnade inte på tipsen. Men det gick ju bra ändå.
Jag mår bättre än någonsin.




Inga kommentarer: