tisdag 24 oktober 2017

När man är som sjukast...

...och sängliggande i förkylningen from hell och man känner sig ynklig och liten i världen och mössen dansar på borden (ja, faktiskt i dessa gamla hus har vi möss) är det så j*kla underbart när man får mail från självaste Piratförlaget.

Mitt manus var så pass intressant att det gått till lektörsläsning. Jag har fått konstruktiv, viktig feedback på vad jag bör ändra och förbättra. När man får konkreta synpunkter på sin text är det så mycket lättare att lägga krut på rätt saker och sedan skicka in igen.

Tack Piratförlaget. You made my day. We shall meet again.

Hittills har Norstedts, Forum och Piratförlaget alla läst hela manuset och gett positiv feedback.
Och alla (inklusive jag själv) som varit nervösa över ifall jag verkligen kan skriva och inte bara snacka kan härmed slappna av.

Väntar ännu på svar från fem förlag, än lever hoppet. Jag har i dagarna dessutom skickat en pitch om en annan historia till Storytel Original, Sveriges snabbast växande ljudboksförlag. Kolla in dem om du inte redan upptäckt dem, de söker fler skribenter.

Nu ska jag fira med en kopp ingefäraspetsat citronte.
Festligt värre.

Inga kommentarer: