tisdag 28 maj 2013

En litet steg för mänskligheten...

... men ett desto större för mig. Jag har idag skickat in delar av mitt manus till ett förlag för påseende. Inga löften, bara att man vill läsa. Oavsett vad detta resulterar i har jag tagit ett steg på vägen mot utgivning. För det handlar inte om utan när jag blir utgiven. Att jag kan skriva har jag fått kvitto på tidigare. Att bli utgiven eller ej kommer att handla om andra saker, bland annat om ambitioner och förmåga att tro på sig själv, att hantera kritik och att inte ge upp.

Jag har på många sätt världens bästa yrke vad gäller att berikas och inspireras av andra människor. Många är de situationer där mina tankar far iväg och skapar nya historier av de möten jag är med om i min vardag. Alla dagliga möten där jag fått ta del av människors livshistoria och öden, berättelser som jag ibland hört berättas förr av en helt annan person i ett annat sammanhang. Nästan samma historia, upplevd av flera andra, som själva tror att just deras upplevelse är unik. Som inte har en aning om att många fler går igenom liknande saker som de. Jag har inspirerats på många sätt, i mitt dagliga liv. Över hur människor hanterar eller inte hanterar sina motgångar. Hur de blir den de är. Men jag är rätt säker på att inte många hjälpsökande tänker på sig själva som en resurs för någon annan. 

Jag har många att tacka för att jag kommit så långt som jag har gjort i mitt självförverkligande. Förhoppningsvis har mitt ihärdiga fikarastprat även inspirerat någon annan drömmande själ till att sätta sina planer i verket. Ni är många som följt med mig sida upp och sida ner, på bokmässor och i spånande om mordvapen, tänkbara motiv och psykologiska profiler. Ni vet vilka skådespelare jag redan nu satt upp på min önskelista inför en framtida filmning av mina böcker, ni vet att jag har författarporträtt och förslag till bokomslag och marknadsföringsplan. Ett stort tack till er, alla som orkat och velat lyssna och ständigt uppmuntrat mig att fortsätta mot mitt mål. Nu är det dags för straffsparkar och jag räknar med att ni fortfarande är med i matchen. Nu kör vi!

Inga kommentarer: