onsdag 6 september 2017

Here we go again

Kunde inte hålla mig särskilt länge. En vit månad och sen var man fast igen i en ny historia. Hjärnan stänger inte av, jag är redan halvvägs in i handlingen i uppföljaren. En gammal mordhistoria ska vävas samman med en modern historia om en man som vänder upp och ner på ett samhälle.


Jag har några karaktärer klara och jag har en råskiss på handlingen. Jag vet tema och motiv, jag har miljön och jag har början och slutet.


Den här kommer att gå så mycket snabbare att skriva, jag har mer tid och jag har lärt mig mycket på den förra resan som kommer att snabba på och effektivisera skrivprocessen. Och så har jag världens bäste testläsare som kan få kapitlen allt eftersom nu och korrigera mig ifall jag spårar ur tidigt i berättelsen.


Men jag har en kärlekshistoria också, som pockar på och vill bli skriven. Tänk om det räckte med att tänka på det man vill skriva och så knapprades det ner i datorn, trådlöst och rätt ur skallen.







Inga kommentarer: