torsdag 22 augusti 2013

Det ögat ser

Fast jag är mitt i korret av mitt första manus och borde ha fullt fokus på det kan jag inte låta bli att snegla på mitt framtida projekt. Settingen är densamma, vattnet är centralt även i uppföljaren. Har hittat lite inspirationsbilder som ska få fart på fantasin:



Tänk er att du är ute och går i den där skogen och ser den där bäcken. Vad hör du? Vad ser du? Vad känner du? Hur luktar det?

Annie Ljung har gått där många gånger men hon har ännu inte sett mannen som brukar sitta där och spela. Hon har ännu inte hört tonerna och inte känt mossan mot nacken eller trädens bark mot ryggen.

Bakom träden står en annan. Hon har sett, hon har känt. Hon har fortfarande doften av vattnet i lungorna och ljudet av hjärtslag pulserande i öronen.

Inga kommentarer: