onsdag 11 januari 2017

I år smäller det

2017.

I år blir det tio år sedan jag fick en skrivarkurs i julklapp av mina nära och kära och införskaffade en lap top att skriva på.

Embryot till min första bok fanns där. Nu ska barnet födas.
Jag har nu kommit så pass långt med redigeringen att jag börjar ana målflaggan.
Det har tagit tid men manuset har också blivit så mycket bättre.

Vad har hänt det gångna året?
Jag har låtit en testläsare kommentera. Jag har studerat litteratur och filmer och hämtat nya idéer till hur mina scener kan bli ännu bättre. Jag har strukit och flyttat om kapitel sjutusengånger och läst om och om igen. Pratat högt för mig själv och frågat karaktärerna om jag gjort dem rättvisa.

Jag har tagit pauser och kräkts på allt. Jag har bytt jobb. Jag har haft en lång semester. Jag har träffat andra skribenter som hoppas kunna skicka in sina drömmar till förlag detta år. Jag har fått sparkar i baken och hejarop.

Så nu tror jag att det börjar närma sig final. Det känns på något vis som att 2016 var ett år i träda och att detta år blir ett skörderikt år.

Ville bara titta in och berätta att jag lever och mår och att det jobbas på.
Vi hörs.

Inga kommentarer: