måndag 28 oktober 2019

Omslag och inläsare

Nu är redigeringsperioden inledd och jag har fått några kommentarer och förslag på ändringar som jag ska sätta tänderna i. Vetskapen om att jag nu har proffs bakom mig som guidar mig rätt och hjälper mig avgöra vad som inte behövs eller ska byggas ut är obeskrivlig. Jag är inte ensam utan i gott, professionellt sällskap från och med nu.

Nu kluras det också på layout till omslag och en formgivare ska kopplas in och jobba fram förslag. Jag funderar på inläsare till ljudboksversionen och tänker på baksidestext och typsnitt och ja, massor av roliga detaljer som man avundsjukt läst om i andra författares bloggar och reportage genom åren.

Njut av varje sekund sade en kollega härom dagen.

Som den där kusken sjöng när Lisabet i Madicken tjuvåkte därbak:
"Nu ska Andersson ha livat, här ska livet levas skönt.
Här ska jävlaranamma dansas polka, här ska börja firas jul."

(Ja, den handlade en del om brännvin också men jag klippte bort spriten och lade ihop essensen.)


Inga kommentarer: