torsdag 17 oktober 2019

The Yellow Brick Road

Jaha och vad händer nu då? Ska du säga upp dig nu? Kommer boken på ljudbok?

Glädjeyran har lagt sig. Champagnen är urdrucken och de runt mig vill veta när man kan få läsa Den Där Boken.

Nu väntar några månaders redigering tillsammans med min förläggare. Vi ska ändra, slipa och fixa mitt manus så att det sedan kan gås igenom av en redaktör.

Vi ska välja layout till bokomslag, baksidestext, ta bilder på Författarinnan och mycket mer bakomarbete som måste göras innan boken är färdig att gå till tryck. Sedan släpps den då äntligen, i början på hösten och det blir bokmässor och biblioteksbesök och massor av detaljer jag inte vet så mycket om än.

Om ni gillar bildbomber kan ni följa mig på Instagram på @ulrikarolfsdotterwriter
På Facebook är jag privat men en författarsida är under uppbyggnad.

Till sist, som Peter Jihde brukar säga: "Hur känns det?"

Tunghäfta på den.

Jag som skrivit och skrivit hittar nu inget passande ord för den där känslan av när man stoppar in en nyckel i ett nyckelhål och lirkar och lirkar och så plötsligt knirkar det till, nyckeln snurrar ett varv och Drömmarnas Dörr går upp.

Och man står där och gapar tills nån knuffar en framåt.
"Så, in med dig då, jänta."

Inga kommentarer: