fredag 20 september 2019

Plötsligt

Och så har det hänt. Proppen har lossnat. Från att ha hoppats på att möjligen kanske få respons från ett litet förlag så har några av de allra största förlagen i Sverige fått upp ögonen för min roman.
Från kav lugnt hav till full storm på en sekund.

Nu väntar avtalsgranskningar och beslut. Från att ha trott att jag skulle få böna och be om att bli upptäckt, bli vald, är det nu jag som sitter på mandaten att välja och ställa krav.

Men det där blir nog bra. Jag går på min kära magkänsla och det kommer att bli lysande bra.
Det allra viktigaste är ändå:
Min strävan gav frukt. Min bok ska bli till.
Mitt verk, min skapelse, ska stå där i hyllorna och den lilla flickan som var stammis på byns bibliotek ska själv bli läst och kanske inspirera en annan liten flicka att våga skriva, våga drömma.

Karma, at its best.
Tack livet.

"Allt blir som det är meningen"
-Åsa Lundman-


Inga kommentarer: