lördag 29 december 2018

Ut med det gamla och in med det nya

Efter ett halvårs redigering med avbrott en månad under den heta sommaren har jag nu äntligen skickat in manuset igen till den agentur som visat intresse. Vi har inte haft kontakt sedan i våras efter den fantastiskt fina feedback jag fick och jag har haft häcken full av ändringar efter att lektör och testläsare sagt sitt.  Det har varit en mestadels rolig process att försöka hitta nya lösningar på de tips jag fått. Är mer än nöjd med resultatet som dessutom är 100 sidor kortare.

I november hörde agenturen av sig och undrade hur redigeringen gick. Jag fick med det en behaglig eld i baken och nu är manuset alltså ute på äventyr igen. Nu återstår den långa väntan på besked om mina ändringar fallit dem i smaken.

Är jag inte less på skrivande nu?
Nä.
Ska bara ha en liten paus men sen är jag redo för uppföljaren om redan finns klar i huvudet.
Under tiden kan ni hålla tummarna för att 2019 blir mitt år.


Boktips:  "Den första frosten", av Anna Kuru.
Kirunaförfattare som vunnit novellpriser tidigare. Detta är hennes debutroman och hon porträtterar  människor på ett sätt jag verkligen gillar.  Egenutgivare än så länge, men jag har en känsla av att hon snart har ett förlag med sig.

Netflix:  "Gränsland"   norsk krim-serie i åtta delar


Gott Nytt År!  *skrivpå*

Inga kommentarer: