torsdag 25 januari 2018

Tålamod

Är inte min starka sida.

Ägg, 8 minuter. Jag skriver ett blogginlägg medan äggen kokar. Carpe väntans tider och gör nåt liksom.

Jag bara väntar och väntar, känns det som. På Telefonsamtalet. Det där som ska förändra mitt liv för alltid. Men de ringer ju aldrig.

De läser och läser. Under tiden håller Storytels pilotavsnitt mig sysselsatt. Jag ska skriva om nu, fördjupa persongalleriet och ändra cliffhangern. Backa bandet. Jag var för ivrig, det hände för mycket för snabbt.

Precis.

Tålamod, Ulrika. Sug på karamellen, sa en kollega. Njut av att du är mitt i möjligheternas centrum. Vänta och lita på att var sak har sin tid och allt händer när det är meningen.

Jajamän. Ska göra mitt bästa. (men ring nu då)
Nu är äggen klara i alla fall.

Inga kommentarer: