fredag 5 januari 2018

Happy new year?

Blickar tillbaka på 2017 och kan konstatera att jag höll nyårslöftet; att skicka in mitt romanmanus till bokförlag. När jag får kontrakt ska jag dricka en välkyld André Clouet. Den står ännu i kylen.

Jag kan se tillbaka på ett beslutsamt år och mycket mod. Mod att våga hoppa, våga blotta sig, våga riskera att bli totalsågad, att bli hånad. Jag har fått en del skit 2017. Skit för att jag skämtat om saker det andra könet kan skämta om utan att få problem. Skit för att jag sagt vad jag tycker. Skit för att jag tyckt saker om saker jag faktiskt är bra på. Skit för att jag inte böjer på nacken. Skit för att jag står upp för mig själv och inte tiger och tar emot.

Jag har trampat på tår jag inte trodde var ömma. Jag har fått ryggdunkar jag inte trodde jag skulle få.

Jag hoppas att detta blir året då jag får dricka min André Clouet med mina nära och kära men framför allt med andra kvinnor som inte böjer på huvudet för tåömma utan bär sina högklackade med rumpan i vädret och blicken i skyn. Skål för oss och låt 2018 bli klackarnas år.


Inga kommentarer: