tisdag 14 april 2015

Förverkliga drömmar


Jag drömde att jag sålde några av mina novellalster och fick ett arvode på totalt 57 000 kronor. Fatta lyckan.

Nåja. Man behöver sälja många noveller för att komma upp i den summan så här gäller det att sätta fart.

Skriver du noveller? Om de inte är för ekivoka,  innehåller rollatorer, sjukdomar eller döda husdjur kan du skicka in dem till en veckotidning:

http://hemmets.se/ar-du-bra-pa-att-skriva-noveller/

Jag testade förra året med en novell om en kvinna som provar kroki men den var (enligt ett mailsvar) alltför ekivok för veckotidningsredaktionen. Det var i alla fall den officiella förklaringen.

Nytt år, ny kraft. Fifty Shades har kanske sprängt nyrodnad mark även i damtidningarnas värld. Dags för ett nytt försök. Jag har 57 000 skäl...

Inga kommentarer: