måndag 23 juni 2014

Nov-ell?

För fem år sedan deltog jag i en novelltävling och vann hela skiten. Förstapriset var hela 10 000 kronor och det var en varm julidag och jag satt och ammade när de ringde och jag skrek så att grannarna ramlade ur solstolarna och känslan var obeskrivlig. Jag hade vunnit någonting. Äntligen var jag bäst i någonting, enligt någon annan. Det var större än vinstsumman. DET var värt miljoner. Att få sitt manus antaget borde typ kunna tangera den känslan gissar jag.

Men tills dess kan vi väl sikta på det här:

http://tidningenskriva.se/novelltavling/2013/12/skrivas-stora-novelltavling/

Kör hårt ni som törs.
Jag till exempel.

(Tidningen SKRIVA är för övrigt en sjuhelsikes bra tidning om skrivande så om ni inte törs tävla kan ni istället teckna en prenumeration.)

Inga kommentarer: