måndag 12 april 2021

Den efterlängtade releasen

I onsdags, den 7 april, var det ÄNTLIGEN dags för bokrelease av Rovhjärta. 

Dagen inleddes med intervjuer i P4 Västernorrland och Gävleborg. På eftermiddagen åkte jag ner till Stockholm för middag med lillasyster och live-sändning med Bazar Förlag på kvällen, istället för den fest man normalt har vid boksläppet.

Livesändningen blev mycket lyckad även om jag saknade att kunna fira detta fantastiska ögonblick med mina nära och kära. Dagen blev extra fantastisk eftersom min agent hann sluta treboksavtal med ett förlag i Danmark precis innan livesändningen. 

Nu är Rovhjärta redan såld till fyra länder i Europa och mottagandet i Sverige har varit helt obeskrivligt. Rovhjärta älskas av läsarna och bokhandlare i Ångermanland säljer för fullt.

Redan har över 500 lyssnat på Rovhjärta på ljudbok och totalt har den sålts i 2 700 exemplar sammantaget alla format. En obeskrivligt rolig start på vad jag hoppas ska bli ett fortsatt fint år för min debutroman.

Vill man se livesändningarna finns det att se på Bazar Förlag på Facebook och på Instagram på erikhultgrens och selmastories.

Jag vill tacka alla som har läst, recenserat, berömt, peppat och skickat hälsningar, blommor och på annat sätt uppmärksammat min release. Det värmer i både mitt och Rovhjärtat.



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Vad roligt att du är ifrån Bjärtrå.
Min pappa är därifrån och jag var mycket där hos min farmor och farfar.
Jag älskar att läsa böcker och kommer absolut att köpa din!!

Ha det gott!! / Malin