torsdag 14 maj 2020

Isn´t it ironic

Minns ni den där gamla låten med Alanis Morisette?


It´s like rain on your wedding day
It´s a free ride when you already paid
(...)
It´s a traffic jam when you´re already late
(...)
He waited his whole damn life to take that flight
and as the plane crashed down he thought well, isn´t this nice




It´s a black fly in your Chardonnay, it´s Covid- 19 när du efter tio års strävan äntligen fått förlagskontrakt.


Det händer saker överallt nu och vi kan bara gilla läget. Acceptera det man inte kan förändra.
Joråsåatte. Rovhjärta kommer, men inte i år.


Och jordgubben blev köpt av Bonnier Books. Så nu är man en del av familjen Bonnier och det ska bli oerhört spännande att se vad detta blir. Ingen vet hur världen ser ut om ett år, jag kan bara redigera på och skriva en till och en till.


För jag är en romantiker och jag tror att allt som  händer har en mening. Det som först känns som en motgång kan bli ens största lyckokast.


"Det är inte hur vi har det utan hur vi tar det som är själva grejen."


Redigering pågår alltså. Jag har ett fint team runt mig som hejar på och har jag väntat i tio år kan jag vänta ett tag till för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge och yadayada.





Inga kommentarer: