söndag 7 april 2019

Både ja och nej

Näpp, det räckte inte hela vägen denna gång heller. Men helt kört är det inte, jag är välkommen att skicka in igen efter att ha jobbat om mittenpartiet.

Början bra. Slutet bra.
Nu återstår alltså att tajta till mer på mitten. Precis som beach2019 ; )

Först kom en svacka. Besvikelsens draperi drogs för och jag satt och stirrade i väggen en kväll. Men deppen blev kortvarig och jag har börjat skissa på alternativa ändringar. Det slår mig än en gång hur många varv man kan ta ett manus och hela tiden hitta nya infallsvinklar och varianter.

Hur orkar du? frågade en kollega.
Det finns inget annat, svarade jag.
Jag har massor av idéer redan.
Det ska bara gå.

Tredje gången gillt tänker jag.
Med envishet och hjälp från goda vänner ska det gå.


Inga kommentarer: